News /

In Saint George festivity, books and roses ... better with bread

Once again, the bakery surprises us with ingenious creations.


Like every April 23rd, Saint George day, the streets of Catalonia are full of books and roses.
In Catalonia the World Book day becomes a romantic festivity. People celebrate the day of their patron, Saint George, "Sant Jordi", in a traditional festivity that combines culture and romanticism. Couples exchange gifts, a book for the men and a rose for the women.
Recently, another tradition has been added, the Saint George bread. It is a salty bread, with soft texture, made of "sobrassada" (a type of sausage), cheese and nuts, the colours of the Catalan flag. 
The Saint George bread was created by master baker Mr.Eduardo Crespo (Balmes Bakery) in 1988, in response to the proposal of the Barcelona Bakers Guild.

Pan de Sant Jordi | GPG GRUPO PRAT GOUET

Another creation suitable for such a romantic festivity is a rose of bread, artisanal elaboration of El Fornet bakeries.

Enjoy the Saint George festivity, ¡better with bread!.



GPG Técnicas de Panificación, SL ha sido beneficiaria del Fondo Europeo de Desarrollo Regional cuyo objetivo es mejorar la competitividad de las Pymes y gracias al cual ha puesto en marcha un Plan de Marketing Digital Internacional con el objetivo de mejorar su posicionamiento online en mercados exteriores durante el año 2021. Para ello ha contado con el apoyo del Programa XPANDE DIGITAL de la Cámara de Comercio de Sabadell.
Una forma de hacer Europa

GPG Técnicas de Panificación, SL ha sido beneficiaria del Fondo Europeo de Desarrollo Regional cuyo objetivo es mejorar el uso y la calidad de las tecnologías de la información y de las comunicaciones y el acceso a las mismas y gracias al que ha desarrollado una aplicación móvil para la mejora de competitividad y productividad de la empresa en diciembre 2022. Para ello ha contado con el apoyo del Programa TIC Cámaras de la Cámara de Comercio, Industria y Navegación de Sabadell.
Una manera de hacer Europa

GPG Técnicas de Panificación, SL ha sido beneficiaria del Fondo Europeo de Desarrollo Regional cuyo objetivo es mejorar la competitividad de las Pymes y gracias al cual ha puesto en marcha un Plan de Marketing Digital Internacional con el objetivo de mejorar su posicionamiento online en mercados exteriores durante el año 2022. Para ello ha contado con el apoyo del Programa XPANDE DIGITAL de la Cámara de Comercio de Sabadell.
Una forma de hacer Europa

Privacy | Cookies